ВІДЧИНЯЄ
ДВЕРІ КАЗКА
Мета заходу: розвивати
вміння відтворювати зміст прочитаного.
Навчити розрізняти побутові, чарівні
та казки про тварин . Виховувати інтерес і любов до казок. Викликати бажання
творити добро.
Хід заходу.
1.
Вступне слово бібліотекаря. Любі діти! Сьогодні ми з вами
помандруємо в дивовижну країну. Ми з нею
нерозлучні в дитинстві,
але й дорослими не забуваємо про
неї. Бо
мудрість, доброта, краса її
невичерпні. Отже, ми мандруємо до країни
Казок.
Зверніть
увагу на виставку книг "Казкове царство - мудре господарство".
(Бібліотекар робить огляд
виставки, розповідаючи про
кожну книгу
окремо).
Всі казки неможливо вмістити в одній виставці. Тому є
казки, яких ви тут
не
побачите. А які ці казки, ви дізнаєтесь, відгадавши загадки.
1. Він звірят усіх лікує,
Від халеп різних рятує.
І зайчат, і мавпенят,
Бегемотів, тигренят.
Вилікує всіх за мить
Від халеп різних рятує.
І зайчат, і мавпенят,
Бегемотів, тигренят.
Вилікує всіх за мить
Все, що в звірів так болить Добрий
лікар (Айболить).
2. Що за хатка на узліссі?
Вся ворушиться, дрижить.
Де не взявсь, кабан біжить.
Тут і вовк іде, й ведмідь.
Й кожен в хатці хоче жить.
Так вже тісно їм усім -
Ось —ось-ось порветься дім.
Що за дім такий лежить,
Вся ворушиться, дрижить.
Де не взявсь, кабан біжить.
Тут і вовк іде, й ведмідь.
Й кожен в хатці хоче жить.
Так вже тісно їм усім -
Ось —ось-ось порветься дім.
Що за дім такий лежить,
І ворушиться, й дрижить? (Рукавичка)
3. Сидить півник на печі
їсть смачненькі калачі.
Тут лисичка прибігає,
Мерщій півника хапає.
Біжить котик рятувати,
їсть смачненькі калачі.
Тут лисичка прибігає,
Мерщій півника хапає.
Біжить котик рятувати,
В
лисиці півника забрати. (Котик і півник)
4. Знайшов півник колосок,
Змолов борошна мішок.
Спік негайно у печі
Пиріжки та калачі.
Мишенят не пригощав,
Змолов борошна мішок.
Спік негайно у печі
Пиріжки та калачі.
Мишенят не пригощав,
Бо жоден з них не помагав. (Колосок)
5. Я - бичок-третячок,
Смоляний в мене бочок.
Із соломи дід зробив,
Смоляний в мене бочок.
Із соломи дід зробив,
Бік смолою засмолив.
(Солом'яний бичок)
6. Вигнав дід козу із хати,
Та й пішла вона блукати.
В зайця хатку відібрала.
Всі козу ту виганяли.
Рак козуню ушпигнув -
Та й пішла вона блукати.
В зайця хатку відібрала.
Всі козу ту виганяли.
Рак козуню ушпигнув -
Зайцю хатку повернув.
(Коза —Дереза)
7. Що втекло від баби з дідом?
Не сиділо на вікні?
Не сиділо на вікні?
А зустрілось з
зайченятком -
Й ну співать йому пісні
(Колобок)
8. Виріс цей хлопчина
З малої деревини.
З малої деревини.
У печі зміючку спік,
Сам на дерево утік.
Його гусятко врятувало -
На крилечка свої узяло.
Принесло до тата й мами
Частуватися пирогами.
(Івасик-Телесик)
Молодці! Добре знаєте казки. Але вам ще треба знати, що
казки бувають таких видів: про тварин, соціально-побутові
та чарівні. Казки про тварин -це
"Рукавичка", "Колобок", "Коза-Дереза", "Пан
Коцький".В них головними героями
є тварини. Другий вид - це соціально-побутові казки: "Язиката Хвеська", "Дідова дочка й
бабина дочка", "Правда й кривда", "Про бідного і багатого брата", "Мудра дівчина", В
цих казках розповідається про людей,
їх побут, про бідних та багатих. Дуже цікаві казки, які називаються чарівними. В них багато чудес, фантастики. Це казки "Ох", "Летючий корабель",
"Івасик-Телесик", "Царівна Жаба", "Яйце-райце".
Багато героїв буде у нас на святі. А ті, хто не зміг
приїхати, прислали телеграми. Слухайте
уважно, щоб дізнатися, від кого прийшли телеграми.
1. Приїхати не можу, бо тато не зробив мені
човник та весельце.
2.
Не приїду. Захворів. З'їв семеро козенят - болить живіт.
3.
Дуже б хотілося
потрапити до вас,
але соромлюся своєї
гидкої
зовнішності.
зовнішності.
4.
Терміново викликали
лікувати звірів в
Африку. Не встигну
повернутися.
повернутися.
Успіх казки залежить не лише від змісту, а й від
оповідача, тобто наскільки цікаво
розповідають казку. Ось ми зараз і перевіримо, хто з вас більш красномовний. .Вдома кожний із
вас приготувався розповідати свою улюблену казку. Ми будемо працювати в парах.
Ви зараз один одному розповісте казку,
а ваш сусід по парті уважно послухає і визначить тип казки.
(Бібліотекар вибірково перевіряє назву та тип
казки).
Ми сьогодні зустрілися з багатьма героями ваших казок. Я
думаю, що не раз ви будете гортати
сторінки книжок, щоб знову і знову порадіти разом з ними, поспівчувати їм. А я сьогодні
хочу познайомити вас ще з однією казкою. Думаю, що вона займе гідне місце серед
ваших улюблених казок. А от щоб відгадати назву казки, вам потрібно розгадати казковий кросворд.
Ви, напевне вже побачили у мене на столі казкову торбинку. В ній зібрані предмети казок. Я буду показувати вам предмети, а
ви називатимете казку, в якій зустрічаються
ці предмети. А назву казки будемо записувати у кросворд.
1. Шкаралупка горішка
(Дюймовочка)
2.
Кришталевий черевичок (Попелюшка)
3.
Колобок(колобок)
4.
Рукавичка (Рукавичка)
5.
Глечик (Лисичка й Журавель)
6.
Човен (Івасик-Телесик)
7.
Ключик (золотий ключик)
8.
Шприц (Айболить)
9.
Червона шапка (Червона шапочка)
10.Колосок (колосок)
10.Колосок (колосок)
11 .Яйце (Курочка Ряба)
Розгадавши кросворд, ми будемо читати казку "Добра
дівчинка"
Відкрийте книжки для
позакласного читання на стор. 6. Перш, ніж читати,
давайте спробуємо пояснити слова, які зустрічаються в цій
казці.
(на дошці записані
слова: окраєць, поратися, верета, горнятко, копанка).
Як ви розумієте значення цих слів? Прочитайте слова,
намагаючись правильно поставити
наголос. Прочитайте слова разом вголос. Прочитайте слова З рази скоромовкою. А тепер послухайте цю казку і
скажіть про кого в ній розповідається?
(читаються казка спочатку бібліотекарем, а потім її
читання продовжують сильні учні класу).
Після ознайомлення з текстом ставляться питання за
змістом:
-
про кого розповідається в казці?
-
Що в ній вас порадувало?
-
Що засмутило?
А тепер давайте з вами прочитаємо цю казку. (Учні читають
казку по частинах, які визначає
бібліотекар, не наголошуючи на них дітям.)
Прочитаємо і скажемо,
чому так називається казка?
1 частина (до того м'ясця,
де дівчинка знайомиться з мурахами) читається ланцюжком.
2 частина ( до того місця,
де дівчинка прийшла з водою додому) читається бібліотекарем з помилками. Діти
повинні уважно слідкувати за текстом і виправляти помилки.
3 частина (до слів павука)
Читається таким чином: починає читати учень, призначений бібліотекарем, він читає 2-3
речення і каже: "Я вже змучився читати, нехай почитає ..." та
називає ім'я слідую чого учня і так далі.
4 частина (до кінця) читається учнями мовчки.
Після того, як всі дочитали казку, учні відповідають,
чому казка так називається.
Доброю людина стає завдяки своїй працьовитості,
спостережливості, бажанню творити
хороші справи задля інших.
-
Отже, в яку країну ми мандрували?
-
На які види діляться казки?
-
Назвіть
казки про тварин. Соціально-побутові казки. Чарівні.
Я дуже хочу, щоб ви читали, захоплювались українськими
казками! Бо в них втілилась
споконвічна народна мудрість, кмітливість, хоробрість,доброта.
Ми всі з вами українці, України діти -
Ми читаєм, розмовляєм,
Чом же не радіти?
Так читайте ж мої друзі,
Свого не цурайтесь!
Комментариев нет:
Отправить комментарий